lördag 21 juni 2014

Spillbitar...

När man syr så blir det ju alltid massa småbitar över när man klipper till. Fick ett ryck idag och rensade lite bland mina tyger och funderade på vad jag skulle göra med en bunt småbitar. Efter lite pusslande och funderande så blev det två "sittunderlag" till mina utemöbler. Jag har två stolar och ett litet bord som står ute och där är det ju svårt att ha kuddarna liggande på stolarna hela tiden. Så jag ville ha något smidigt som man enkelt kan ha stående inne på altanen när de inte används och som även pallar att bli lite blöta på undersidan ifall stolarna råkar vara lite blöta efter en regnskur.

Ovansidan är alltså ett lapptäcke av lite olika tygbitar. Undersidan däremot är i sådan där vaxduk som känns som tyg. Mellan dessa två lager har jag en tjock filt och på ena sidan sydde jag dit ett litet handtag så att man kan hänga upp dem på en krok när de inte används.


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar