fredag 16 maj 2014

Ännu mer bäddar...

Förra helgen var det bäddsömnad på löpande band nästan. Det var många beställningar som skulle klaras av! Samma person som beställt de fyrkantiga bäddarna som jag visade i förra inlägget hade även beställt två runda bäddar. De skulle vara röda på utsidan och vita på insidan och ha stjärnor på kudden. Tyg inhandlades och sedan var det bara att börja sy. Kuddarna i bäddarna blev dock inte bara i blått tyg med vita stjärnor. De fick sällskap av lite röda och vita ränder också. I mitten givetvis en stjärnformad knapp.



Nästa beställning skulle även det vara något amerikansk-inspirerat. Jag gillar ju inte att göra allt för många lika dana bäddar så jag ville ju gärna göra något lite annorlunda på denna. Det blev en bädd med svart jeanstyg på utsidan och vit krossad sammet på insidan. Kudden blev en blandning av svart tyg med vita stjärnor och ett tyg med tryck "amerikanskt" mönster på där flaggan lyser igenom en aning.



Tredje beställningen skulle vara något med "fluff". Hm... Vad skulle jag nu hitta på. Är ju för tillfället lite svag för att sy i jeanstyg så det blev en bädd i svart jeanstyg och fluffigt mjukt teddy. Kudden i bädden är vändbar med fluffig teddy på ena sidan och jeanstyg på den andra. I kudden sitter en läcker metallknapp.




Snart dags för leverans. Så nu hoppas jag bara att beställarna blir nöjda och belåtna :-).

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar