torsdag 3 april 2014

Vår i luften!

Helgen som var var det riktigt kanonväder ute och på söndagen kunde jag inte hålla mig längre utan altanen fick sig en rejäl vårstädning. Ett jobb som även de på fyra ben uppskattade att matte tog tag i och hjälpte till med liv och lust.

En stor anledning till att jag bestämde mig för att vårstäda altanen var just en svart liten krabat på fyra ben. Lakritz hade nämligen hittat en alldeles egen hobby som jag bestämde mig för att sätta stopp för. På min altan hade jag övervintrat några perenna växter som jag har i stora blomkrukor. Lakritz lilla hobby bestod i att antingen ta vissna grenar som trillat av eller bita av nya bitar och ta med sig in på köksgolvet. Där dissekerades de sedan till oigenkännlighet... Matte var inte helt nöjd med det arrangemanget...

Rastgården är annars ett mycket uppskattat ställe att var på när solens strålar börjar värma. Lakritz har kommit på att där kan man:

Spana på omgivningen...

...hitta på bus...
 
...och se oskyldig ut.

När man sedan känner sig lite trött så kan man bara kila in på altanen och ta en kort (med betoning på kort) tupplur. Sedan är man fit for fight igen...


Husets drottning håller ett vakande öra över var busungen befinner sig... Gäller att hålla koll på honom så att han inte försöker ta sig några friheter...


När skymningen sänker sig och dörren till rastgården till de fyrbentas stora förtret har stängts så är det fullt hus på altanen. Gäller ju att hålla koll så att inga inkräktare dyker upp!


 /Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar