fredag 21 mars 2014

Prototypsömnad

Ett milt uttryckt aningens ostabilt internet har gjort att det varit lite glest med uppdateringarna här på bloggen på sistone. Men här kommer i varje fall ett litet livstecken från mig :-). Jag hoppas verkligen att internetproblemet löser sig inom kort...

Förra helgen roade jag mig i varje fall med lite kattbäddssömnad. Hade fått en ny idé på utformning i huvudet och ville givetvis omsätta den i praktiken snarast möjligt. Jag ville sy en fyrkantig eller rektangulär bädd med en lös dyna i som blev sådär lagom mjuk och fluffig. Med lite resttyger skred jag till verket. Det blev ingen stor bädd, men resultatet blev precis som jag ville ha det :-). Så nästa gång blir det sömnad i "fullskala"!



Enda nackdelen var nog att man fick sy ihop den i hörnen för hand. Men, med tanke på hur nöjd jag blev med resultatet så var och är det helt klart värt det!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar