måndag 17 februari 2014

Mer att upptäcka...

Dagens stora höjdpunkt enligt alla på fyra ben var när jag öppnade dörren till rastgården. Medans solens strålar bröt igenom molnen passade jag på att visa Lakritz den spännande världen ute.
Puzz, Prinz och Kompiz var ju inte direkt sena med att rusa ut när dörren öppnades och tyckte att turen ute blev alldeles för kort. Någon Lakritz syntes först dock inte till... En liten svart kille tyckte att det var lite läskigt och vågade sig ut först i famnen på matte. När jag satte ner honom de första gångerna klättrade han snabbt upp i min famn igen men efter att ha konstaterat att de andra verkade tycka att det var helt okej att vara ute tog nyfikenheten överhand och han började på korta ben att utforska gräset.

Äntligen läge att få vara ute igen!

Puzz på spaning

Prinz & Kompiz kollar in läget

Hm... Han är nog inte så farlig... Vågar sniffa lite...

Lakritz på upptäcksfärd...

...det är nog inte så farligt...

...kan nog bli spännande det här!

Kan meddela att det är fyra små fyrbenta vänner som sussat sött här större delen av eftermiddagen och kvällen sen... ;-)

/Anngert

1 kommentar:

  1. Det finns mycket att utforska för en liten katt :-) Du har så fina katter tycker jag.
    Hälsningar Eva Persson

    SvaraRadera