fredag 3 maj 2013

Utsiktsplats för fyrbenta

Längs ena glasade väggen på min uteplats har jag en låg bänk. På denna bänken tycker tre stycken lurviga om att ligga och spana ut när det är stängt till rastgården. Jag tyckte att de skulle ha något mjukt att ligga och spana på och en bit vitt fuskläder inhandlades. Då tyget enkelt går att torka av med en fuktig trasa så hoppas jag att detta tyget även tål en del regnstänk då det brukar skvätta in lite ibland när det regnar.

Sedan mätte jag upp hur stor dyna jag skulle sy, klippte till och sydde ihop. I varje hörn på långsidorna sydde jag även fast ett lite längre band av samma tyg. Inuti stoppade jag i tre lager vadd för att det ska vara mjukt och skönt att ligga på. Lädret går omlott på undersidan för att jag dels skulle slippa fula kanter på sidorna och dels enkelt kunna stoppa i stoppningen.


De långa banden jag sydde dit i hörnen använde jag till att spänna fast dynan med på bänken. För att göra det smidigt och att få det att sitta ordentligt valde jag att fästa ihop dem med små säkerhetsnålar.


Nu återstår bara att se om det duger till de små bortskämda pälsbollarna...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar