onsdag 8 februari 2012

Scrappat små askar

Ja, vad gör man när man behöver ett par små askar och inte har några i rätt storlek? Jo, man scrappar ju ett par förstås :). Jag började med att rita ut en mall med rätt mått på alla håll på vanligt vitt skrivpapper och klippte ut den.


Sedan ritade jag ut ytterkonturen på ett lite grövre papper som jag skulle ha som stomme till mina lådor. Markerade svagt var jag skulle vika och markerade svagt med hjälp av linjal och baksidan av en kniv för att underlätta att vika. Vek sedan ihop den och monterade ihop den med dubbelhäftande tejp. Då såg de ut såhär:



Sedan högg jag tag i att dekorera locket på lådan. Det var lite svårt att dekorera sidorna eftersom de är väldigt tunna så jag höll mig till locket :). Blev ganska enkel dekoration eftersom locket är ganska litet. Lade ett kattmönstrat papper i botten och dekorerade det sedan med ett par remsor där jag stansat ut små katter och sedan en liten nallebild. Så här blev resultatet:



Undrar vad som kan döljas i dessa små askar...?

/Anngert

5 kommentarer:

  1. Visitkort kanske?

    Rut

    SvaraRadera
  2. Åh vad fina saker du gör!!! Önskar jag hade lite av din energi, höll alltid på med nått pyssel innan. //Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Jättesöta små askar du gjort! =)

    Kram Madde

    SvaraRadera