söndag 5 februari 2012

Ny brödkorg?

Nej, jag kunde inte låta bli att testa mina idéer jag fick när jag handlade tyg idag (eller igår beroende på hur man ser det...).

Efter att ha ätit lite kvällsmat och tittat lite på tv så åkte symaskinen fram och jag skred till verket. Resultatet blev ett par härliga brödkorgar! Sydde två stycken av tyget som jag köpte när jag var hos Lotta tidigare idag. Yttertyget på den ena är tyget som ser ut som tidningspapper och på den andra kattyget. På insidan har jag använt mig av vaxduken. Vaxduken går i en läcker blålila ton och är av typen som känns som tyg när man tar på den. Anledningen till att jag valde vaxduk på insidan är att jag villa att det skulle vara enkelt att torka av den med en fuktig trasa inuti vid behov.


Jag gjorde dem ganska höga så att man kan vika ner kanten så mycket som man själv vill. På bilden nedan har jag valt att vika kanten två gånger för att få en riktigt stabil kant.


Att sy dem var enklare än jag trodde och gick riktigt snabbt och smidigt! Dock behöver man nog ha ett ganska stabilt tyg som yttertyg för att få dem riktigt stabila. Tyget med katter på var aningens mer stabilt än det med tidningstryck på och jag tycker att "kattbrödkorgen" var den som kändes bäst när de var klara.

/Anngert

1 kommentar:

  1. Att du bara orkade...igår kväll ;))...men fasligt snygga blev de!!!!

    SvaraRadera