måndag 28 november 2011

Mera kattens dag!

Ja, jag och mina fyrbenta vänner nöjde oss inte med att vara med på ett ställe och fira kattens dag. På söndagen begav vi oss till Habo och Ra-ta-ta. Ra-ta-ta är en lite mindre jättemysig zoobutik och även i denna butiken har jag varit med i några år på kattens dag och visste på förhand att det skulle bli en riktigt rolig dag. Det brukar vara en jämn ström av besökare och i år var inget undantag. Vi var flera stycken som hade kommit dit med våra katter och det var en bra blandning på olika raser. Tyvärr, blev bilderna inte helt bra. Lite dåligt ljus i lokalen krävde blixt på kameran och blixt i kombination med kattögon är ingen bra kombination. Tyvärr har jag inte heller koll på vad alla katterna som var med denna dag heter...

På plats fanns i varje fall en liten Exotic-tjej och en Perser-tjej från Hagabodas. Två riktiga sötnosar och Exotictjejens smokefärgade päls var så läcker!

T.v: Betty, dvs (N) Almodovar Fairytale & t.h: Queenie, dvs CH S*Corrminda Queen of Summer

Eva, som äger butiken föder även upp Helig Birma och givetvis fanns några vackra katter av denna ras på plats. Här får jag skämmas lite, för jag lyckas tyvärr inte komma ihåg dessa godingars namn...



Prinz hade även på söndagen sällskap av lite fler Maine cooner. Denna gången var det Häldefors Cats som fanns på plats och med sig hade hon Wilma och två kattungar från hennes senaste kull.

Prinz, som på söndagen var lite modigare...

Wilma, dvs S*Street Cats Baby That's Tough

En av Wilmas busiga kattungar...

...och det andra lilla busfröet!

En liten Sibirisk katt fanns också på plats, det var lilla Cayenne från Rossibs. En söt liten svart-vit tös som sov gott i buren.

S*Mälarhöjdens Cayenne

På plats fanns även en bedårande liten Devon Rex-tjej, Vitsippa från SE*Magic Knight's. En supersöt liten tös som tyvärr var omöjligt att få någon bra bild på...

Givetvis var även mina Britter med. Kompiz ansåg att dagen skulle användas till att sova och ja, vad Puzz ansåg om att matte jagade henne med kameran, ja, det får ni läsare tolka själva...

Kompiz spanar in omgivningen från kattlådan...

Puzz åsikt om mattes fotografering...

Ett stort tack till Ra-ta-ta för en mycket trevlig dag!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar