lördag 19 februari 2011

En romantiskt blommig bädd

Efter ett litet uppehåll fyllt med tidningslayoutande för kattklubben jag är medlem i är jag nu åter på skapandets bana :-).

I dag har jag roat mig med att klippa ut en massa delar till kattmyntamöss. Tar ju en liten stund att rita av mallen och klippa ut. Gör ju ett gäng åt gången när jag syr sådana.

Utöver detta så har jag sytt upp en beställning på en kattbädd som jag fick för ett litet tag sedan. Den som beställde ville ha något romantiskt med blommor, gärna rosor. Jag hade tur och sprang på det perfekta tyget när tyg- & inredningsbutiken i samhället där jag bor hade utförsäljning för några veckor sedan. Sista veckan som de hade öppet innan de stängde för renovering sålde de ut tyger för 15 kr/m!!! Jag frossade :-).

Tyget som jag hittade till denna beställningen var ett underbart romantiskt tyg med gammalrosa rosor på cremefärgad botten. Till innertyg har jag använt vit microfleece och knappen i mitten av kudden är ett litet vitt hjärta. Jag tycker att den blev jättefin och jag hoppas att den som beställt den också kommer att tycka om den.



Kudden i bädden är vändbar. På ena sidan är den blommönstrad och på andra sida är det samma vita microfleece som det är på insidan av bädden.

Något annat som jag har på g är ett nytt scrapbooking-projekt. Men det återkommer jag till ;-).
/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar