måndag 7 oktober 2024

En härlig utställningshelg!

Helgen som var tillbringade jag och mina fyrbenta små vänner på Östkattens internationella kattutställning i Norrköping. Det blev en härlig helg med trevligt sällskap av gamla vänner, nya bekantskaper, vackra katter och spännande tävling.

Då jag valt att ställa ut bägge dagarna och bo på hotell mellan lördagen och söndagen så fick både Zaga, Elza och Trazzel följa med den här gången. Det blev med andra ord två hektiska utställningsdagar med tre katter hos lika många domare bägge dagarna! Men alla tre skötte sig utmärkt, fick superfin kritik och tog sina certifikat både på lördagen och söndagen. På söndagen slog Trazzel till med att bli "Bäst i Variant" och Elza blev nominerad till panelen, men där blev hon sedan slagen.

Tog inte så många bilder på utställningen. Litet knepigt ljus i den lokalen, så med bara mobilen med mig är det svårt att få till något vettigt, men några halvtaskiga utställningsbilder bjuder jag ändå på :-)


Zaga (GIP S*Mysebos Hermione) tog två nya cert i klass 4

Trazzel (CH S*Stortassen's Kenny) tog två certifikat i klass 7 samt BIV på lördagen.

Elza (PR GIC S*Mysebos Sansa Stark) tog två certifikat i klass 8 samt NOM på lördagen.

I entrén sålde arrangerande klubb små kokarder som besökarna kunde köpa och hänga på buren hos sin favoritkatt. Vi dagens slut gick arrangören sedan runt och noterade vilken katt som fått flest publikkokarder och den blev då "Publikens favorit". Ingen av mina vann, men Trazzel fick i varje fall en liten publikkokard på sin bur under lördagen!

För Trazzels del var det också första gången som han bodde på hotell. Det var spännande tyckte han och ägnade större delen av natten åt att undersöka varje micrometer av hotellrummet. Sova är för amatörer hälsade han när Zaga, Elza och matte tyckte att det var dags för en lång tupplur...


Passar även på att säga ett stort grattis till alla mina vänner och deras fina utställningsresultat i helgen, ingen nämnd, ingen glömd!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar