fredag 19 maj 2023

Sov gott Lakritz

Idag har det tänts en ny stjärna på himlen. Idag fick vi säga farväl till vår älskade Lakritz. Mitt i livet slår sjukdom till och i kampen mot en elak tumör finns bara förlorare.

I drygt nio år fick jag njuta av din härliga närvaro. När du var liten lärde du mig att inga kablar fick ligga lösa och att blomblad som plockas färska från gren är de bästa leksakerna. Du växte upp till en matglad kille med bestämda åsikter om kloklippning och pälsvård. Vem ska jag nu dela min middag med? Det var inte många måltider utan dig sittande som en ekorre på bakbenen bredvid bordet ivrigt tiggande om att få en smakbit från min tallrik. Inget Lakritztroll längre som värmer mina fötter på nätterna eller som kuttrande möter mig i hallen när jag kommer hem och hälsar att han minsann är helt utsvulten och inte sett en matbit på flera sekunder. Saknaden ekar i hjärtat med tomhet och tystnad, men jag vet att du inte behöver ha ont mer och dina tassavtryck i mitt hjärta finns för alltid kvar.





Alltid älskad - Alltid saknad.

LAKRITZ

(GIP CH S*IsaRos Lynx Samurai)

20131117 - 20230519

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar