söndag 27 november 2022

Internationell Premier!

I går var jag och mina fyrbenta små tjejer på Sydkattens utställning i Malmö. En rolig och trevlig dag där många Britter från Mysebos och deras hussar & mattar fanns på plats! Alla kullsyskon till Elza var t.ex där och det var så roligt att få se hur alla hade utvecklats.

Resultatmässigt för mina katter så tog Zaga sin andra titel och kan nu titulera sig Internationell Premier. Hon gick tyvärr inte vidare utan vid nomineringen blev hon slagen av en Bengal.


Elza fick en fin bedömning och mötte även på denna utställningen sin kullsyster i grundbedömningen. Efter lite funderande och tittande på olika detaljer så gick klassvinsten till Elza! Vid nomineringen blev konkurrensen rejält tuff då sju britter i juniorklassen möttes. Domarens val föll tillslut på en fantastiskt fin liten bruntabbykille. Men vi är glada ändå!


Till denna utställningen hade Elza fått nytt burskynke. Inte hela, botten & taket går ju i svart, men gardinen var ny och gick i en chokladbrungrå nyans. Passade henne perfekt och passade även jättebra tillsammans med den kattbädd som hon fick med sig i kattungepaketet när hon flyttade hem till mig. Denna helgen är det ju också första advent, så jag hade dagen till ära passat på att juldekorera mina katters burar med en liten ljusslinga med snöflingor...


Passar även på att gratulera alla mina vänner till deras fina resultat, ingen nämnd ingen glömd!

Nu tar vi lite vinterledigt från utställningar och funderar på vilka vi ska åka på i vår...

/Anngert 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar