söndag 25 april 2021

Fyra små burkar

Egentligen skulle jag ju bara sortera upp och plocka iordning bland mina scrapgrejer, men så stod det ju fyra små burkar på scrapvagnen som jag fått och tänkt att jag ska fixa iordning för återanvändning. Och scrappa är ju så mycket roligare än att städa och sortera, så tja, de där burkarna fick ett nytt utseende innan jag högg tag i den tråkiga biten...

Burkarna var tre stycken chipsrör i ett par olika storlekar samt en annan burk som var ungefär lika stor. Inte jag som käkat upp innehållet i alla dessa,. Jag har bara gjort mig skyldig till en, de andra har jag fått av en kompis.


När jag plockade fram scrapgrejerna ur skåpet där de förvaras så hittade jag även en bit sån där självhäftande kontaktplast. Tanken slog mig att den skulle nog gå att använda till de här burkarna, så den fick bli grunden och den räckte precis till alla fyra burkarna. Sedan blev det väldigt enkel dekoration med washitejp, olika blommor, några få andra dekorationer och små paljetter. Sådär, klart för återanvändning någon gång i framtiden.





Jodå, ifall någon undrar, den lilla stjälpredan var inte långt borta. Undrar hur lång en liten britt kan bli egentligen???




Zaga själv hälsar att hon alltid är oskyldig, hon bara hjälper till att välja ut dekorationerna. Som hon anser är hennes...


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar