onsdag 12 augusti 2020

Naturfärgat blev vitt

Det där med att spraymåla rotting var riktigt roligt! Så smidigt och resultatet blev kanonbra. Så när jag var klar med stolen i går vände sig min blick mot en extremt solblekt liten kattkorg i rotting som jag har stående på den inglasade altanen. Hm... Den skulle ju vara så snygg i vit...

Sagt och gjort, på vägen hem från jobbet blev det ett nytt besök i färghandeln och den här gången inhandlades en sprayburk med helmatt vit färg. Tvättade av korgen med målartvätt och torkade den torr. Sedan ut på gräsmattan och spraya för glatta livet. Lika bra torkväder i kväll, så det gick väldigt snabbt att måla den med flera tunna lager färg.

Dynan som jag en gång i tiden sytt i fuskpäls är fortfarande fräsch, så den får hänga med ett tag till och nu smälter den nästan in i korgen när vitt möter vitt!


Blev väldigt nöjd med resultatet av målningen på denna korgen också. Nu har jag inte så mycket mer rottingsaker och det kanske är tur det!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar