söndag 22 september 2019

Många maskor blir det...

Även om jag inte lagt ut så mycket pyssel här på senare tid så har jag givetvis pysslat en hel del. Det är bara det att det är pyssel som tagit lite längre tid att göra klart. Virknålen går nämligen varm! Men idag blev en liten korg som jag virkat klar. Något mönster till korgen, eller kattbädden, har jag inte utan den är virkad på fri hand utifrån en bild som jag såg på nätet där de virkat både en utsida och en insida till en korg. Utsidan gick i svart och insidan i en mer färgglad nyans.


För att få korgen stabil och rejäl så har jag virkat i lite olika fabrikat av "Ribbon". Det är ett garn som är som tunt band ungefär. Yttersidan av min korg fick bli svart och där har jag virkat så att det ser lite "korgaktigt" ut i mönstret. Till insidan hade jag inte en färg som skulle räcka till hela, men eftersom jag ändå tänkt att lägga en kudde i korgen så "fuskade" jag lite i botten med ett mörkgrått garn. Kanterna fick sedan blir härligt rosa.


Kudden har jag sytt i ett mjukt härligt grått tyg med rosa stjärnor på. I mitten sitter en svart knapp som är som en nit som man trycker fast genom tygen. Till sist har jag dekorerat bädden med en liten etikett där det står "handmade" på och en liten nallen i matchande färg.


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar