lördag 17 november 2018

Scrapträff!

Dagen har idag spenderats på en mycket trevlig liten scrapträff. Trevligt sällskap, gott fika och massa kreativitet! Så härligt att försvinna in i skapandet en hel dag och rensa skallen!

Med tanke på att julen kommer närmare med stormsteg så ligger julkortstillverkningen på max just nu. Alla alster jag har gjort idag utom ett har jultema och snart ska nog alla julkort vara klara tror jag. Tre av dagens kort är gjorda utifrån de utmaningar/tävlingar som var på träffen. I den första utmaningen för dagen skulle man använda sig av ett stycke tidningspapper som man skulle stämpla på. Mitt bidrag blev detta:


I nästa utmaning skulle man ha med minst en triangulär form på sitt alster. Jag gjorde ett julkort i blå toner där jag splittrade bakgrunden i två trianglar.


Tredje utmaningen för dagen var en utmaning där man skulle göra just ett julkort men man var tvungen att använda en stämpel från en tillverkare som heter "Gummiapan". I mitt bidrag, som ses nedan på bilden, är det texten "God Jul" som är en stämpel från Gummiapan.


Utöver dessa blev det ytterligare två julkort gjorda samt att jag dekorerade en liten påse med ett enkelt julmotiv och en juligt röd tofs!




Vad var det då som inte hade med julen att göra? Jo, det var mitt bidrag till den utmaningen som sträckte sig över hela helgen. Ja, du läser rätt. Denna scrapträffen drog igång redan i går kväll, men då jag har en bit att åka så åkte jag bara över dagen idag. Vad var då denna utmaning? Jo, man skulle skapa något på en ruta som är 1x1 tum!! Tanken med detta är att spara alla bidrag under ett antal träffar och sedan sätta samman dem till en stor tavla. Tro mig, att skapa något på 1x1 tum är en utmaning, men det fanns många jättefina bidrag med i dagens tävling. Mitt bidrag blev det på bilden nedan. Ekollon och höstlöv på en grön bakgrund.


 /Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar