söndag 1 juli 2018

Servetthållare

Skulle iväg på en liten scrapträff i goda vänners lag i helgen och satt och funderade på vad jag skulle hitta på i "gå bort-present". När jag var och handlade föll blicken på en sådan där förpackning med servetter i ett pappersställ och jag fick en idé. Servetterna var av den lilla storleken, dvs avsedda för fikabordet och en sådan förpackning fick följa med hem. Ett par förpackningar med mönstrade lite somriga servetter slank också ner i shoppingväskan.

Väl hemma slaktade jag pappstället som servetterna stod i och använde det sedan som mall för att klippa ut fyra stycken egna i scrapbookingpapper. Jag hade mycket vitt papper så mina stommar fick bli vita. En ny titt bland alla scrapbookingpappren och fram med olika läckra mönstrade papper. Sedan var det dags att klippa lite mer i mallen. En "framsida" klipptes ut och en sida. Dessa minskade jag sedan ner lite runt om, ca 2,5 mm på varje sida och använde som mall när jag klippte ut de dekorativa sidorna till mina servetthållare från mönsterpappren som jag valt ut. Jag avslutade med att dekorera de olika hållarna med lite blommor och andra dekorationer och slutligen så fördelade jag servetterna i dem. Eftersom jag skulle till kattälskande vänner så blev det lite kattinspirerade dekorationer.






Enkla att göra och mycket roligare att ge bort än de färdiga som finns att köpa!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar