söndag 9 april 2017

Inredningsfix...

När man hyr sin bostad så kan man inte alltid påverka exakt hur allt ser ut. Där jag bor har jag väldigt djupa härliga fönsterbrädor. Nackdelen är att det bara är målade ytor i samma struktur som väggarna. Inte sådär supersnyggt.


När jag flyttade in för x antal år sedan så skaffade jag tunna masonitskivor som passade i de olika fönstren. dessa skivor klädde jag sedan med kontaktplast i svart marmor. Blev så mycket snyggare! Men, efter att ha suttit snyggt i många år så började nu dessa ytor att ge med sig. På en del ställen hade det blivit knöggligt då kontaktplasten rört på sig och i hörnen på en del ställen hade det börjat lossna små bitar.



Dags för en upprustning med andra ord. När jag byggde rampen till Puzz i tvättstugan så klädde jag ytorna på den med en trämönstrad tapet. Hade ganska mycket kvar på den rullen, så sagt och gjort. All kontaktplast slets bort och istället limmade jag på trämönstrad tapet. Rullen räckte precis till alla fönster i huset! Blev grymt nöjd med resultatet :-).


Före till vänster och efter till höger

Snabbt, smidigt och enkelt sätt att förnya lite när man bor i hyresrätt :-)!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar