lördag 10 december 2016

Presentpåse

Hur många gånger har man inte stått där när man ska iväg och ha med sig en liten present och insett att man inte har något att stoppa den i??? För några veckor sedan var jag iväg till några kompisar för en trevlig helg med scrapbooking. Självklart tänkte jag fixa till några små goodiebags och ta med mig. Lika självklart var givetvis att jag glömde att köpa påsar. Så när jag satt där kvällen innan jag skulle åka och tänkte packa mina goodiebags så gick det ju sådär bra. Jag hade ju inga påsar att packa i! Men, då lärde jag mig att det var ganska busenkelt att fixa till några små påsar själv. Det enda som behövdes var lite inslagspapper och tape. Så här gjorde jag:

Klipp till en rektangulär bit av pappret. Kortsidan ska vara en bit högre än du behöver ha påsen hög.

Vik pappret i tre delar, dvs vik in pappret mot mitten på varje kortsida så att det överlappar varandra. Tejpa ihop påsen i skarven.

Nu ska du ha fått en tub.

Vik upp en bit i botten

Dela på pappret och vik in sidorna enligt bilden nedan.

Vik in de två andra sidorna så att de överlappar varandra enligt bilden nedan och tejpa ihop i skarven.

Sådär, påsen är klar!

Fyll den med vad du vill ha i och stäng den.

Om man vill kan man ju dekorera den lite också :-)

Visst passade det bra att ge bort lite scrapbooking-goodiebags i egengjorda påsar :-)?!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar