söndag 16 oktober 2016

Utställning i Kvänum

I helgen har det varit kattaktivitet igen. Utställningsdags på "hemmaplan", dvs det var klubben jag är med i som arrangerade utställningen. Tyvärr har jag själv inte haft tid att engagera mig lika mycket som jag brukar i år, men de som har jobbat med utställningen har gjort ett kanonbra jobb!!! Blev en mycket trevlig utställning i en sporthall som ligger i ett litet samhälle som heter Kvänum.

Själv ställde jag bara ut igår och då var det Kompiz som fick följa med. Eftersom mina katter har roat sig med att ha vinterpäls under sommaren och för bara någon vecka sedan bestämde sig för att det var dags att börja fälla den var jag in i det sista tveksam till att ta med honom. Han kändes ganska urfälld och saknade ordentlig underull. Men, eftersom jag ändå skulle åka då jag lovat att hjälpa till så fick han följa med. Resultatet blev som jag väntat mig. Han fick en riktigt fin bedömning både i grundbedömningen och i seniorbedömningen, men han gick inte vidare. I seniorbedömningen kom han tvåa bland hanarna och i grundbedömningen fick han givetvis sitt Hederspris.


Trots att jag egentligen hade avsatt dagen till annat så kunde jag inte riktigt hålla mig borta från utställningen idag heller utan tog en liten sväng dit. Där träffade jag bland annat på dessa små "Dunderklumpar" som dagen till ära gjorde utställningsdebut. Riktigt bra gick det för dem också. Stort Grattis till er och till alla andra som jag känner som ställde ut i helgen med fina resultat!


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar