onsdag 27 juli 2016

Somrig installation

När jag var och handlade tyg senast så såg jag supersöta små sjöbodar i trä där. Egentligen var det nyckelringar, men med miniatyrglasögonen på så tänker min hjärna i helt andra banor. Ett par stycken fick alltså följa med mig hem och har sedan legat i garderoben några dagar i väntan på tid att pyssla lite.

Idag infann den tiden sig! En stor, enkel glasburk som jag hade stående skulle förvandlas till en somrig installation som ska få pryda mitt köksbord. Glasburken är kanske 15 cm i diameter, aningens högre och helt i glas. Även locket är i glas.


I botten hällde jag ett lager sand. Sanden jag använde var en mycket finkorning dekorationssand som jag köpt i någon blomsterbutik för länge sedan.
På sanden placerade jag sedan de två små sjöbodarna. Givetvis hade jag tagit bort snöret och nyckelringen från dem först :-).


Ur ett småmönstrat rödrutigt tyg klippte jag till en liten picknickduk som jag la i sanden och ur mitt lilla förråd med miniatyrer letade jag fram ett par vinglas och en vinflaska som jag placerade på duken. Klart! Snabbt, enkelt & somrigt :-).


Bara att sätta på locket och ställa den till rätta på bordet. Eftersom jag inte har limmat fast något i min lilla installation så kan jag ju när andan faller på eller eventuella nya idéer dyker upp göra om den...


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar