onsdag 23 september 2015

Piffat upp gästhanddukar

Dags att presentera ett pyssel som har tagit lite längre tid att få klart. Jag har nämligen piffat upp några gästhanddukar. Hittade så roliga små broderier på nätet som jag ville göra något åt och kom då på att de skulle passa perfekt till just detta ändamålet. Ja, nu inhandlade jag ju några nya handdukar som jag piffade till men men...

Tre stycken handdukar blev det totalt. Handdukarna är i storleken 30x50 cm och jag köpte en svart, en grå och en knallrosa. Sedan inhandlades det aidabård som jag kunde brodera på och ja, sedan var det bara att sätta igång. Ett av motiven fick jag modifiera en aning för att få plats med på bården, ett har jag kompletterat med lite text och det tredje funkade precis som det var.


 På den svarta handduken är motivet precis som det var på mönstret som jag hittade på nätet. En cool kisse som sträcker ut sig med svansen estetiskt svängd över huvudet.


På den gråa handduken har jag hittat mönstret på katten och texten på två olika ställen och sedan komponerat ihop dem så att de passade just för mig.


På den rosa handduken fick jag modifiera mönstret en aning för att få plats. Svansarna skulle egentligen vara lite yvigare, men då hade de inte fått plats på bården. Men, jag gjorde dem i samma stuk som originalmönstret för det var ju textkombinationen som svansarna formar som jag föll för: CCL - Crazy Cat Lady :-).


Innan jag sydde på aidabårderna så tvättade jag handdukarna en gång. Detta för att undvika att de skulle fälla på det vita och broderade. Sedan har jag bara sytt på bården med symaskin.
Vem vet, kanske blir det fler pimpade handdukar gjorda framöver, för det var riktigt kul!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar