söndag 29 mars 2015

Påskpyssel

Blev en mycket lat dag idag. Men, någon gång ska man ha det också. Fast lite påskpyssel har jag hunnit med! I början av veckan sprang jag på ett helt fantastiskt mjukt och härligt garn inne på garnbutiken. Garnet heter "Super Soft" och det fanns inte i så många färger och de som fanns var mjuka sköna pasteller. Tankarna började snurra runt vad man kunde göra med det. Efter ett par dagar trillade poletten ner. Garnet fanns ju i gult, så självklart skulle jag ju virka en påskkyckling av det :-).

En sväng på google för att hitta en virkbeskrivning och en tur till garnbutiken för att inhandla garnet. Sedan var det bara att sätta igång! Så idag har jag virkat för glatta livet. Tar alltid längre tid än man tror att det ska göra. Men nu är den klar:


Kroppen & vingarna är virkade efter mönstret som jag hittade på nätet i det mjuka härliga garnet "Super Soft". Tyvärr fanns inte det garnet i orange så till benen & näbben blev det ett vanligt bomullsgarn. Eftersom det garnet var aningen tunnare och jag inte tyckte att benen på beskrivningen var så som jag ville ha dem så virkade jag ben och näbb på frihand. Till ögon har jag sytt fast två små svarta knappar.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar