lördag 21 december 2013

Uppdaterat lite kattbäddar

När jag är hemma och hälsar på hos mina föräldrar så har ju mina fyrbenta vänner självklart även där en hel bunt med kattbäddar att välja bland när det är dags för en tupplur. Har tänkt länge på att de bör renoveras lite då de är välanvända och därför börjat bli aningens slitna. Idag hade jag tid att roa mig med det. Fast istället för att bara renovera en så blev det två nya...

Jag hittade för ett litet tag sedan ett par tyger i en butik som jag gillar jättemycket. Det ena är med stjärnor på och det andra är med hjärtan på. Det allra bästa med dessa tyger är att man kan använda bägge sidorna på det och färgerna är då spegelvända! På tyget med hjärtan innebär det att på ena sidan är tyget rött med vita hjärtan och på den andra vitt med röda hjärtan. Tyget med stjärnor är på ena sidan blått med vita stjärnor och på andra vitt med blåa stjärnor. Det blev alltså en bädd av varje :-).

Själva stommen till bäddarna har fått svart glansigt duschesstyg på utsidan och mjuk teddy på insidan och det är alltså bara den lösa kudden i som jag gjort i tygen med stjärn- och hjärtmönster.

Bädden med den stjärnmönstrade kudden:



Bädden med den hjärtmönstrade kudden:



I mitten på kuddarna sitter det en liten knapp i form av en katt. På den sidan av kudden somär ljus är det en svart knapp och på den "mörka" sidan av kudden är det en vit knapp.



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar