lördag 16 november 2013

Ett dubbel och en enkel

Då har symaskinen återigen gått varm. Ett par beställningar på burskynken trillade in och nu är de sydda och klara för leverans.

Det första är till en dubbelbur. Den som beställde ville ha ett i lila och vitt med vågig kant på taket och trianglar som mönster på botten. När vi pratades vid i telefon fick jag uppfattningen att det skulle passa både hane och hona samt ganska mörka katter. Jag valde därför att göra ett ganska ljust burskynke med vita gardiner och mycket vitt i taket som släpper in ljus. Bilderna nedan gör inte den lila färgen riktigt rättvisa, men det är knepigt att ta kort med blixt på blanka tyger.


Den som beställde ville även ha en liten gardin att hänga framför toalådan. Denna lilla gardin valde jag att göra i det lila tyget och jag plockade upp den bågformade kanten lite här också genom att göra tre bågar i överkant. Bakom bågarna ligger också en kanal där man kan trä en gardinspiral för att hänga upp den.



Nästa burskynke som jag fått beställning på skulle vara till en enkelbur. En ganska ljus katt ska ha det och det blev efter en kort diskussion med beställaren ett fräckt burskynke i plommonlila och svart! Vad gäller utformningen så fick jag fria händer och så här blev resultatet:



Den plommonlila färgen är mest rättvisande på den understa bilden. Ska även vara en fyrkantig bädd till detta set, men den är inte riktigt klar än...

Jag är nöjd. Hoppas bara att de som beställt dem blir nöjd också :-)!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar