måndag 14 maj 2012

Utställningshelg i Falköping

Helgen har tillbringats till största delen i Odenrinken i Falköping. Näe, inte för att åka skridskor utan det har ju varit kattutställning där! Klubben jag är medlem i (Billingebygdens kattklubb) stod för arrangemanget. Så förutom att träffa en massa trevliga "kattvänner" och snygga katter så har det även varit en hel del jobb. Hade givetvis även med mig alla mina lurviga små pälsbollar bägge dagarna plus att jag hjälpte mamma & pappa med deras katt också på lördagen, så det har blivit lite springande fram och tillbaka i helgen.

Lördagens resultat blev okej får jag väl säga. Prinz och Kompiz fick sina certifikat och Puzz och Truls fick sina hederspris men igen av dem gick vidare i tävlingen. I seníorklassen blev Puzz tvåa bland honorna och om jag kommer ihåg rätt så blev Truls tvåa bland hanarna.

Efter en kort natts vila var det sedan dags igen. På söndagen blev det liknande resultat som på lördagen bortsett från en liten detalj: Kompiz blev nominerad :)! Det var en trevlig överraskning! I paneln däremot gick det inte hela vägen, utan där knep en av de andra katterna vinsten. Fast det är roligt att han får komma upp i panelen tycker jag. Dels är det kul att en katt med en ovanlig färg får visa upp sig lite och dels är det mycket bra träning för honom.

Grattis till NOM!

Prinz med sina snygga CAPS-kokarder

Sen har vi det där med att fota en gosig katt...

Har haft en mycket trevlig och rolig helg, men nu dröjer det ett litet tag tills det är dags för nästa utställning.

/Anngert



3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Hittade precis in till din blogg och vill berömma dig! Sällan eller aldrig hittar man till en blogg man både blir fascinerad och inspiererad av. Jag ska genast ge mig i kast med att bygga klösträdet du tipsar om, och även små kattbäddar till mina små katter!
    Bästa bloggen jag läst nästan! :)
    Mvh J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar och lycka till med bygget!

      Hälsningar
      Anngert

      Radera
  2. Oj, vad många rosetter de har fått... GRATTIS!!!

    Även grattis till våra vänner som fyllde två år i torsdags!!!

    http://karolinezier.blogspot.se/2012/05/grattis-sune-och-messi.html

    KRAM och njut av solen

    SvaraRadera