söndag 21 augusti 2011

Utställningsdags!

I lördags stod det utställning på schemat. Linköpings kattklubb arrangerade utställning i Väderstad. Nära och bra så givetvis passade jag på att åka. Eftersom Kompiz just nu är stoppad och måste en vända till Norge innan jag kan fortsätta ställa honom och Puzz redan tagit högsta titeln tog jag bara med mig Prinz den här gången.

Efter tidig morgon, piffande, kammande och lång väntan blev det äntligen dags för bedömning. Han hade fått Lone Lund till domare och var först ut för bedömning i kat. 2. Han fick bra kritik och tog certifikat nummer 2 i klass 4. Lite senare var det dags för BIV-uttagning och där mötte han en annan kastrathane samt en kastrathona. Dock gick BIV'et till honan då domaren ansåg att de båda hanarna såg aningen för söta ut i sitt uttryck :).

Nedan mattes gosiga kille i utställningsburen tillsammans med sin tjusgiga CAPS-rosett. Fantastiskt vad "liten" en drygt 7 kg tung Maine Coon kan göra sig när han klämmer ner sig i kattbädden i buren...


Och när matte, domare och lite annat löst folk klappat, klämt och gullat med en så måste man enligt Prinz tvätta tassarna ;).


Själv är jag helt nöjd med helgens resultat och bedömning och ser fram emot nästa utställning när nu det blir. Det blev en dag fylld av massor av snygga katter att kika på och trevliga människor att umgås med. Och när man framåt kvällen klev ut från utställningshallen hade morgonens regn och rusk bytts ut mot strålande sol och blå himmel. Underbart :)!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar