söndag 24 april 2011

USA-inspirerat!

Påsk och lite ledig tid i all ära, men inte har jag legat på latsidan för det :). Jag har givetvis inte kunnat låta bli symaskinen...

Först blev det kattbäddar som jag fått beställning på som jag sydde upp. Det var fem stycken USA-inspirerade bäddar i rött, vitt och blått. Det röda tyget som jag använt som yttertyg är ett rött linnetyg. Gillade verkligen strukturen på det, särskillt i kombination med det mjuka vita innertyget i krossad sammet. Det blåa tyget med vita stjärnor på till kudden är vanligt bomullstyg.


När jag var och handlade tyg till bäddarna ovan så sprang jag på ett annat riktigt coolt tyg. Det var ett lite grövre tyg där det var tryckt amerikanska motiv på i gråskala. Gillade det skarpt och kunde inte låta bli utan att köpa lite grann och hade verkligen tur när jag skulle handla. Jag bad dem att klippa till 1,5 m till mig men när de mätte upp så visade det sig att det bara blev en liten bit kvar på rullen, så jag fick det också. Helt ok att få nästan en halv meter tyg "på köpet" :).
Så nu i helgen när jag hade sytt klart beställningen så ville jag givetvis se hur det skulle se ut med en kattbädd i detta tyget. Så här blev resultatet:


Innertyget är mjuk, gosig microfleece i en härlig vinröd nyans. Tyckte att den gjorde sig väldigt bra till det grå/vita i yttertyget. Givetvis är kudden i bädden vändbar. USA-tyget på ena sidan och den gosiga microfleecen på den andra sidan!


Det var allt för idag. Ha en fortsatt trevlig påskhelg!

/Anngert

2 kommentarer:

  1. Hej. Är jättenyfiken var du hittat tygerna som är USA-inspirerade
    MVH Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tyget med USA-mönster på samt det blåa med stjärnorna på hittade jag i en tygbutik i Huskvarna.

    Hälsningar
    Anngert

    SvaraRadera